عجیب‌ترین رسوم ازدواج در کشورهای مختلف

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در کشورهای مختلف

عجیب‌ترین رسوم ازدواج در کشورهای مختلف

در این مقاله به بررسی عجیب‌ترین و خفن‌ترین رسوم ازدواج در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت. این رسوم، که در هر کشور به شکلی منحصر به فرد اجرا می‌شود، نشان‌دهنده تنوع فرهنگی و باورهای خاص مردم در مراسم عروسی است


رسم عجیب ازدواج در آلمان؛ عروس و دامادِ اره به دست

در آلمان، رسم عجیبی وجود دارد که عروس و داماد باید با هم یک تکه چوب بزرگ را اره کنند. این رسم نماد اتحاد و هماهنگی در زندگی مشترک است و به زوج جوان یادآوری می‌کند که برای موفقیت در زندگی باید با هم متحد و هماهنگ باشند.


رسم عجیب ازدواج در ایتالیا؛ هدر دادن بادام


در ایتالیا، به جای ریختن نقل یا کاغذ رنگی بر سر عروس و داماد، مهمان‌ها بادام‌های شیرین و سفیدرنگ را بر سر آن‌ها می‌ریزند. این بادام‌ها، که شبیه نقل هستند، نماد خوشبختی و برکت در زندگی مشترک زوجین به شمار می‌آیند.



رسم عجیب ازدواج در هندوستان؛ فرصت‌طلبی خواهران عروس

در هندوستان، رسم جالبی به نام "جوتا چوپای" وجود دارد. زمانی که داماد کفش‌هایش را در می‌آورد، ساقدوش‌ها یا خواهران عروس کفش‌های او را می‌دزدند. داماد برای بازپس‌گیری کفش‌هایش مجبور به پرداخت مبلغی نقدی می‌شود و این رسم به نوعی سرگرمی و شوخی تبدیل شده است.



رسم عجیب ازدواج در چین؛ یک ماه گریه و زاری


در چین، عروس باید در سی روز قبل از مراسم عروسی هر روز یک ساعت اشک بریزد. در ده روز پایانی، مادر و مادربزرگ عروس نیز به او ملحق می‌شوند و با هم اشک می‌ریزند. این رسم به باورهای خرافی مرتبط با خوشبختی و موفقیت در زندگی مشترک مربوط می‌شود.


رسم عجیب ازدواج در کره جنوبی؛ فلک کردن داماد


در کره جنوبی، بعد از پایان مراسم عروسی، دوستان و اقوام داماد پای او را با طنابی می‌بندند و با استفاده از یک ترکه سبک یا ماهی خشک، به کف پاهای او می‌زنند. این رسم به منظور آزمایش قدرت و مقاومت داماد انجام می‌شود و به نوعی سرگرمی برای حاضران محسوب می‌شود.


رسم عجیب ازدواج در مالزی؛ عروس و داماد بینوا

در مالزی، عروس و داماد در سه روز اول پس از مراسم عروسی حق ندارند از خانه بیرون بروند یا از سرویس بهداشتی استفاده کنند. اقوام و آشنایان به شدت مراقب آن‌ها هستند و عدم موفقیت در این مراقبت می‌تواند به بدشانسی بزرگی برای زوج جوان منجر شود.


رسم عجیب ازدواج در ونزوئلا؛ فرار برای خوش‌شانسی


در ونزوئلا، عروس و داماد باید بدون جلب توجه و خداحافظی با مهمان‌ها، مراسم را ترک کنند. این رسم به اعتقاد مردم ونزوئلا، موجب خوشبختی و موفقیت در زندگی مشترک می‌شود.


رسم عجیب ازدواج در استرالیا؛ گرامیداشت مهمان‌ها


در استرالیا، در مراسم عروسی به مهمان‌ها سنگ‌های کوچکی داده می‌شود که آن‌ها باید در طول مراسم این سنگ‌ها را همراه داشته باشند. در پایان مراسم، مهمان‌ها سنگ‌ها را در یک کاسه می‌ریزند و به عروس و داماد هدیه می‌دهند. عروس و داماد این کاسه و سنگ‌ها را به یادگار نگه می‌دارند تا احترام به حضور مهمان‌ها را نشان دهند.


رسم عجیب ازدواج در فیجی؛ رسم عجیب و مقدس


در فیجی، داماد و خانواده‌اش باید برای جلب رضایت پدر عروس، به او هدیه‌ای خاص بدهند. این هدیه باید یک دندان نهنگ از نوع "Sperm Whale" باشد. این رسم مقدس و با اهمیت، نماد احترام و تعهد داماد به خانواده عروس است و مردم فیجی تعصب زیادی بر روی آن دارند.


رسم عجیب ازدواج در اسکاتلند؛ جشنواره سیاه‌پوشی


در اسکاتلند، قبل از شروع مراسم عروسی، دوستان عروس و داماد صورت و بدن خود را با مواد سیاه‌رنگ می‌پوشانند و لباس‌های عجیب و غریبی می‌پوشند. این کار به منظور دور کردن ارواح پلید و شیطانی انجام می‌شود و به نوعی به جشن شادی و محافظت از عروس و داماد تبدیل شده است.


رسم عجیب ازدواج در هند؛ ازدواج با درخت موز

در هند، رسم عجیبی وجود دارد که در آن عروس به عقد یک درخت موز در می‌آید. این رسم به منظور دفع ارواح پلید و بدشانسی انجام می‌شود و اعتقاد بر این است که درخت موز به عنوان محافظی از عروس در برابر بدشانسی‌ها عمل می‌کند.


رسم عجیب ازدواج در فرانسه؛ جمع‌آوری باقیمانده غذا


در فرانسه، یکی از رسوم جالب و خاص این است که مهمان‌ها باقیمانده غذاها و نوشیدنی‌ها را جمع‌آوری کرده و در یک قابلمه می‌ریزند. این قابلمه سپس به عروس و داماد هدیه داده می‌شود. فرانسوی‌ها بر این باورند که این کار به زندگی مشترک زوجین انرژی مثبت و برکت می‌آورد.


رسم عجیب ازدواج در مالزی و اندونزی؛ سه روز در قرنطینه


در مالزی و اندونزی، رسم جالب دیگری وجود دارد که در آن عروس و داماد باید تا سه روز پس از عروسی از خانه خارج نشوند و حتی از سرویس بهداشتی استفاده نکنند. این کار به منظور دوری از ارواح شوم و بدشانسی است و اعتقاد بر این است که با این روش، زوجین از بدشانسی و مشکلات احتمالی محافظت می‌شوند.


رسم عجیب ازدواج در مغولستان؛ پیش‌بینی از کبد جوجه


در مغولستان، مراسم عروسی با رسم عجیبی همراه است. برای تعیین تاریخ عروسی، یک جوجه ذبح می‌شود و کبد آن بررسی می‌شود. اگر کبد سالم باشد، تاریخ عروسی تعیین می‌شود. در غیر این صورت، این کار تا زمانی که کبد سالم پیدا شود، تکرار می‌شود. این رسم به معنای درخواست برکت و خوشبختی برای زندگی مشترک زوجین است.



این رسوم، هر کدام نمایانگر فرهنگ، باورها و سنت‌های خاص خود هستند و به نوعی شادی و موفقیت در زندگی مشترک زوجین را جشن می‌گیرند ، ممنون که تا آخر مقاله همراه ست جا اولین سامانه رزرو آنلاین تالار عروسی ، سالن عقد ، باغ تالار و هتل تالار بودید.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه

جهت اطلاع از جدیدترین خبرها ثبت نام کنید